SanneTorenbosch.reismee.nl

Homestay Isla de Ometepe

Gelukkig konden we een beetje uitslapen voordat we naar Isla De Ometepe gingen. We zijn hier gekomen met een privebus, een chickenbus en jawel een chickenboot, op het dek allemaal goederen, backpacks en andere spullen. Nog net geen dieren. Onderin het ruim kon je zitten waar denk ik 80 procent van de mensen droog bleef. Helaas hoorde ik bij de overgebleven 20 procent.

Isla de Ometepe is een eiland in het meer van Nicaragua. Het eiland heeft twee vulkanen, ConcepciĆ³n en de Maderas. ConcepciĆ³n is een actieve vulkaan en terwijl we er waren was het verboden om helemaal naar boven te gaan.
We hadden hier een homestay, we verbleven bij Suzanne, haar man en hun kleinkind Fernando. Een klein, gezet, blij mannetje. Leuk! Dit huis zag er beter uit dan die in de andere homestay. Er loopt hier van alles kippen, paarden, katten, honden, varkens, leguanen, ontzettend grote padden (kwamen we tijdens een dikke regenbui achter). We hebben gegeten met de familie, rijst, bonen (mijn favoriet!), kip met groente en gefrituurde banaan. Lekker, behalve de bonen dan.
De volgende dag werden we na het ontbijt (rijst en bonen, joehoe!) opgehaald met een busje voor een tour. Vanaf een hoog punt hadden we goed uitzicht over het eiland en de vulkanen, je ziet zo goed dat het eiland is ontstaan door de vulkanen. Hierna hadden we een rondleiding door een groot park, vol mooie bloemen en dieren. Vogels, apen en andere dieren. Helaas was er iets mis met het meertje want er lagen allemaal dode vissen aan de kant en de geur die er hing was niet echt een bloemetjesgeur.
En toen was het relaxtijd, eerst een heerlijke lunch op het strand gehad en gezwommen daarna naar een natuurlijk bad waar we paar uur bleven. Doordat het weekend was, was het daar drukker maar gezellig druk! Hele families zaten er.
ƉƩn van de meiden waarmee ik nu mee reis is jarig en dit vierden we 's avonds. We hebben samen gegeten bij de centrale plaats van de homestay. Het feest was natuurlijk inclusief piƱata!
We bleven nog een nacht bij de familie, morgen vroeg op om naar Monteverde.

Harry

Leuk dat gezinsleven in de homestay, je moet het straks weer met ons doen, alleen we hebben alleen een poes (en zijn vlooien).

Zonder flauwekul, prachtig allemaal wat je krijgt te zien!

Monique

Haha! Ik moet steeds lachen als je het over die bonen hebt. Als je terug bent maar een lekkere kaas fondue lijkt me ;) met een wijntje, want denk dat het daar veelal rum is wat je krijgt ;). Kan me niet voorstellen dat je over drie weken al weer terug bent! Wel heel leuk voor mij natuurlijk haha!

Jor

Super die verhalen San! Ben blij dat je zo geniet daar aan de andere kant van de wereld! X