SanneTorenbosch.reismee.nl

Hanoi en Halong Bay

Na onze paar uren slapen in Rock Hostel zijn we naar Friends Travel Vietnam gegaan om onze backpacks te halen. Friends Travel Vietnam is een reisbureau van een Nederlandse man genaamd Sydney. Superleuke man met enthousiast personeel. Ze willen graag met je meedenken en staan 24/7 voor je klaar. Echt een aanrader! En bij binnenkomt kun je er een heerlijke ijskoffie krijgen. We hebben daar even op Booking gekeken om een hotel te boeken en zijn daarna heen gelopen. Gelukkig mochten we ook hier snel in de kamer en konden we lekker douchen. We hebben ons klaar gemaakt en zijn Hanoi in gegaan. Nog geen ontbijt gehad, dus eerst eten! Domino's werd het.. lekker Vietnamees ;) Ik kan ook geen 4 weken zonder pizza natuurlijk.

We wilden graag naar Vietnam Military History Museum, maar bij aankomst bleek die helaas al dicht te zijn. Dus zijn we verder gaan lopen. Best leuk, want we waren nu alleen nog maar in het oude gedeelte van de stad geweest. Zo zie je nog eens wat anders. De gymnastiek en karate voor bejaarden groepjes op straat bijvoorbeeld, erg leuk om te zien. Toen we even bij een potje badminton aan het kijken waren kwam er een Vietnamese jongen naar mij toe die vol bewonderen naar mijn blonde haren keek en vroeg of ik het los wilde doen om het beter te bekijken. Natuurlijk wilde ik dat wel even voor hem doen, zo grappig!

In de avond zijn we gaan eten bij Pho Gia Tuiyên (Bat Han no 49) waar je hele lekker beef noodle soup kunt krijgen, dit was geadviseerd door Sam, een collega van Sydney. Dat wilden we uiteraard proberen! Daar aangekomen bleek dit ook het enige te zijn wat je er kon bestellen. Heel veel van die street food plekken hebben een terrasje met lage tafeltjes en kleine stoeltjes om te eten, erg grappig om Jorrit zo te zien. Voor mij is het niet zo'n probleem. En lekker dat het eten was!

De volgende dag moesten we om 07:30 uur bij FTV zijn voor onze trip naar Halong Bay. Een plek die erg bekend is in Vietnam en waar ik, naast Sa Pa, echt heen wilde. Gelukkig dacht Jorrit daar hetzelfde over.

Halong Bay is een plek waar Karstgeberhte uit het water steekt. Het is een gebied van zo'n 1600 eilanden/eilandjes, ligt in de golf van Tonkin en staat op de UNESCO werelderfgoed lijst. Iets om te gaan bekijken dus!!

We gingen met de bus naar een haven om daar met een speedboot naar onze "cocktailcruise" in Cat Ba te gaan. Dit even tussen haakjes want als ik aan cocktailcruise denk, denk ik aan een supergroot wit cruiseschip met van die Hawaï vrouwtjes aan boord die cocktails voor je maken terwijl je op een lekker zonnebedje ligt... nee zo was het niet. Het was een klein bootje met 3 verdiepingen. Superleuk, dat wel! En we hebben ook echt een cocktail Bucket gekregen. Onderweg kwamen er steeds meer van de rotsen tevoorschijn, het werd steeds mooier en mooier! Fantastisch dit! We kregen een lekker lunch, rijst, gebakken kool en groente, vis en kip.

Halverwege stopten we om daar een uurtje te gaan kayaken, supermooi zo tussen de rotsen. We gingen door grotten en zagen nog aapjes. We bleven even achter de groep om zo heerlijk van de stilte en prachtige omgeving te genieten. Super dit!

Na weer een stukje gevaren te hebben met de cruise bleven we even liggen om te gaan zwemmen. Jorrit heeft dit gedaan, ik niet. Ik vond het te koud.

We arriveerden later op ons privé eiland Cat Ong. We sliepen met z'n allen in een dorm. 's avonds kregen we een lekkere maaltijd en maakten we een kampvuur op het strand. Supergezellig natuurlijk! En in de zee was lichtgevend plankton te zien, zo bijzonder!! (Maar volgen Jorrit ook gewoon op Ameland te zien... Weg bijzonder moment..) Daarna lekker ons bedje in gekropen.

De volgende dag kregen we bananenpannenkoekjes en fruit als ontbijt, niet verkeerd. Na het ontbijt hadden we een korte trekking op het eiland. We gingen naar een hoog punt waar je een nog mooier uitzicht had. Die hoge rotsen die uit het water steken, het blijft bijzonder. Toen we terug kwamen kregen we nog een lunch, daarna gingen we met de boot en bus terug naar Hanoi. Dit waren echt 2 leuke dagen! Ook al was het weer niet zoals we hadden gehoopt.

Vannacht gaan we met de nachttrein richting Hue!

Marian

Blijf nog heeeeeeeel veeeeeeeel mooie momenten over, lees ik!!! :-):-):-):-) GEWELDIGx

Steffannie

Kan niet anders zeggen dan supergaaf!

jan w

blijven genieten

Ina Bos

Leuk al die verhalen, je schrijft het heel leuk op, het is wel genieten en wat zien jullie veel, geweldig! Veel plezier verder!