SanneTorenbosch.reismee.nl

Nicaragua - León en Granada - op en top historie! Én van de top!

We vlogen via El Salvador, check, daar ook geweest ;) naar Nicaragua. Beide vluchten waren in een klein vliegtuig, weinig mensen, relaxed! In Nicaragua gingen we naar León, weer een supermooie koloniale stad waar de historie is terug te vinden. De stad León is eigenlijk 30 km verderop gesticht maar ooit verwoest door een aardbeving. Voor de veiligheid werd de stad dus kilometers verderop herbouwd. 's Avonds gegeten bij het bekende ViaVia en geslapen in Hotel San Juan de León, gelegen aan een leuk marktpleintje.

De volgende dag gingen we vulcano boarden! De enige plek waar je kan boarden op een actieve vulkaan is Cerro Negro. En daar zou ik dus vanaf gaan! Wauw! Er was eerst een hike van 3 kwartier, niets vergeleken met de hike die ik had gehad maar toch pittig door de hitte. De krater was echt supervet om te zien, pluimen witte rook kwam er uit door de hitte. Je kon daar beter ook de grond niet aanraken zo heet was het. Vanaf een ander punt kon je met een board staand of zittend naar beneden. Zittend was de leukste en beste optie volgens velen. Dus dat heb ik gedaan. Al zittend op de top kon je niet over de rand kijken hoe de route was, spannend maar ik zal dit doen! Pak en handschoenen aan, bril op en naar beneden! Zo cool!! In één lijn naar beneden. En vies dat je ervan kan worden. Gave ervaring!
We zijn 1 nacht in León gebleven, daarna door naar Granada. We kwamen laat aan door het drukke verkeer maar heel veel mooie dingen gezien onderweg. Vulkanen, prachtige zonsondergang en andere leuke dingen. Wij zijn met de taxi naar het centrum gereden om daar te eten en uit te gaan in Kelly's bar. Erg gezellig!
De volgende dag hadden we een city tour, veel informatie over Granada en Nicaragua. Ook hier zie je veel terug uit het verleden, kleurrijke gebouwen en prachtige kerken. Hierna gingen we naar de vulkanen San Pedro en San Fernando, elke vulkaan is weer anders! Verder een markt, een hangmatmakerij en een pottenbakkerij bezocht, zelf nog 1 pot gemaakt (supermooi natuurlijk..) en de tour eindigde bij een prachtig meer, hier was niemand, stilte en een uitzicht! Hier lekker gezwommen en geluncht. Zo genoten! Ook vandaag weer geëindigd in Kelly's bar.
Morgen is de tweede homestay, dit zou anders zijn dan de homestay in Guatemala dus ben benieuwd.

Steffannie

Ohhh je doet daar ook nog echt daadwerkelijke culturele dingen?? Alleen maar op het strand liggen is ook zo wat he ;)

Wieny

Sanne, super dat je deze leuke dingen allemaal doet. Weer leuk geschreven.

Monique

Soms voelt het alsof we een beetje mee mogen kijken zoals je alles verteld.
En wat een beleving zeg Vulcano boarden! Haha ben heel benieuwd hoe dat er uit heeft gezien!