SanneTorenbosch.reismee.nl

"Welcome to Mexico'

"Welcome to Mexico"

Ik ben er! Na 2 dagen met weinig slaap schrijf ik mijn eerste verhaaltje aan de andere kant van de wereld.Zondagnachtzijn we rond03:30vertrokken. Pap, mam en Rutger brachten mij naar Dusseldorf. Mijn vliegtuig vertrokom 08:50. De zenuwen begonnen onderweg toch wel te komen! Na 1 drankje op het vliegveld heb ik afscheid genomen van mijn ouders en Rutger. Het gaat beginnen!!
Onderweg heb ik me goed vermaakt met slapen, muziek luisteren en series/films kijken. Ik had wat kaartjes in mijn tas die ik pas mocht openen in het vliegtuig, wat een lieve woorden stonden daarin. Thanks!
De vlucht was goed en voor mijn gevoel wat het snel gegaan.
Op het vliegveld aangekomen nog wat formaliteiten. Stempel in mijn paspoort en 'Welcome to Mexico'! Wiehoe!
Wachtend op mijn tas liepen er mannen rond met een hond die aan alles en iedereen ging ruiken. En ja.. bij mij sprong hij tegen mijn rugzak. Een teken dat er 'iets' in mijn tas kon zitten. Oh my, er schoten een paar afleveringen van Border Security door mijn hoofd en zag mezelf al even zo'n hokje in gaan. Maar ik wist dat ik niets bij mij had, dus maakt me niet teveel zorgen. Het bleek dat er nog een geurtje aan mijn tas zat van een sandwich met kip die ik in Düsseldorf had gekocht. Gelukkig! Geen vragen verder, ik kon door.
Om ongeveer 4 uur plaatselijke tijd kwam ik aan in Playa del Carmen, daar werd ik afgezet ergens bij mijn hostel 'Bendito Rancho'. Leuke plek. In het centrum, niet ver van het strand, hier moet ik me wel vermaken. Spullen gedumpt, een snelle verfrissende douche en na een kleine stop bij een (gigantische Marktkauf achtige) supermarkt naar het strand! En dit is toch iets anders dan de Europese stranden die ik tot nu toe heb gezien. Supermooi!
En dan lig je daar op het strand kilometers van huis, ik had daar toch wel een klein trotsmomentje.
Ik ben vroeg gaan slapen, was toch wel aardig kapot na zo weinig slaap de afgelopen dagen. Gelukkig had ik een prima bed!
De volgende dag had ikom 6 uureen meeting voor de tour. Tot die tijd Playa del Carmen verkend en genoten van al het goede hier.
Om 3 uurging ik me inchecken bij Ko'ox City Garden Hotel, waar ik twee nachten verblijf. Tijdens de groepmeeting bleek dat er nog maar 1 andere gast was ingecheckt. De rest kwam later aan. Met hem en de CEO gingen we naar een martini-bar. Voordat we gingen eten zijn we nog even langs het hotel gegaan om te kijken of er meer mensen waren ingecheckt. Inmiddels waren er 3 anderen. Met z'n 6en gingen we eten, ik denk dat het erg leuk kan worden met deze groep.
Woensdag; vandaag zijn we naar Tulum geweest. Dit is een oude Maya stad die aan het water ligt op een hoge klif. Tulum hadeen religieuze en een handelsfunctie in de Maya tijd omdat land- en zeeroutes daar samen kwamen.Altijd interessant om te zien zoiets en het uitzicht vanaf de klif was erg mooi.
Hierna gingen we naar een cenote, wat grot met water betekend. Deze cenote heet Cenote Calaveras, hier kun je snorkelen en duiken. Het zag er echt supermooi uit en het water was zó helder. Op de diepere en donkere plekken in de grot waren duikers met zaklampen wat echt een super mooi effect gaf.
Na een lunch gingen we naar een strand om een schildpadden te spotten! En ik heb er paar gezien! Wauw, hoe ze zich door het water bewegen is echt super om te zien.
Terug in Playa del Carmen gingen we naar een supermooi restaurant (Fushion) op het strand. Lage tafeltjes, blote voeten in het zand, lekker eten en drinken. Ultiem vakantiegevoel, I like it!
De volgende dag ging de wekkerom 04:50om naar Belize te gaan! Eén van de landen die ik echt persé wilde zien tijdens mijn reis en waar ik al jaren naar toe wil. Het is een lange bus reis van Playa del Carmen naar Caye Caulker, één deel met een touringcar en een deel met wat de minder comfortabele chickenbussen. Maar dit heb ik er zeker voor over!
Ik vermaak me hier prima, sta versteld van de supermooie dingen die ik zie! En ben heel benieuwd wat ik nog krijg te zien!
Adios en 'tot in Belize'!

Reacties

Reacties

Wieny

Hoi Mop,

Wat fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ben best een beetje jaloers. We hebben gekeken op internet waar je nu bent, zo mooi en jij ziet het in het echt. In jou woorden, super!

Liefs Mama

marian

lieve sanne
wat begint jouw reis al mooi,! geniet er van en ik volg je met alle plezier.
liefs.

Steffannie

Gaaf hoor! :D fijn om te weten dat je zo'n goede keuze hebt gemaakt!!! Enne lang verhaal ja voor jouw doen ;) vooral mee door gaan , erg leuk om te lezen wat je beleefd!! Xxx

Monique

Waauw :)! Wat een leuk verhaal en wat beleef je al veel! Fijn om te lezen dat je zo geniet! Blijven schrijven erg leuk om te lezen hoe je het allemaal beleeft!
Xx!

Ina Bos

Super leuk om te lezen, heel veel plezier Sanne geniet er van!

Chantal

Sanne, leuk om je verhaal te lezen. Lekker genieten!
Liefs Chan

Jody

Hey San,

Klinkt fantastisch! Heel veel plezier verder op je reis en geniet ervan!

Liefs Jo

Astrid

Heerlijk Sanne. Wat een super mooie omgeving. Het is je ook zeer gegund. Leuke verhalen om te lezen. Foto's op FB zien er ook goed uit. Geniet, rust lekker uit. Topper!!

Tout

Wauw! Super om te lezen!
En dat jij dat ff doet zeg! Ook ik ben trots!
Bij de schildpadden heb je natuurlijk wel ff aan mij gedacht he , haha
Enjoy your stay, geniet en ik volg je!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!