SanneTorenbosch.reismee.nl

Vietnam

Nieuwe reis, nieuw verhaal!

Voor diegene die het leuk vind om te lezen en ons te volgen! (Zo niet, je kan je afmelden voor de berichten). Ik vind het vooral zelf leuk om af en toe een verhaaltje te schrijven voor, tijdens en na de reis. Ik heb net de verhaaltjes van (alweer) twee jaar geleden terug gelezen en wat merk ik nu dat je dingen en momenten snel vergeet! Wat een leuke dingen heb ik daar gedaan en meegemaakt!

Dit keer ga ik 4 weken door Vietnam backpacken. Nu geen onbetaald verlof maar 'gewoon' 4 weken vakantie. Én de eerste 3 weken (dat is dit keer extra leuk!) ben ik niet alleen, maar samen met Jorrit! Hij gaat op 10 maart terug en daarna blijf ik nog 10 dagen langer.
Het plan om weer te gaan backpacken was er al wel een beetje en nadat ik Jorrit had ontmoet, wilde ik dit nog steeds. Zo leuk dat we nu het grootste deel samen kunnen reizen! Het plan was eerst om door drie landen te reizen, Thailand-Cambodja of Laos-Vietnam, maar uiteindelijk hebben we besloten alleen Vietnam te doen. Wel hebben we een visum aan gevraagd waarbij je meerdere keren het land in of uit mag. Hierdoor kunnen we misschien toch nog een buurland bezoeken, China, Laos of Cambodja.

Het "plan":
Een plan van begin tot eind hebben we niet. Wat we nu daadwerkelijk hebben geregeld is een vliegticket en de eerste nacht. (o ja het visum is ook een soort van geregeld, die van mij was niet goed gekeurd omdat ik volgens hun regels langer dan een maand blijf. Ik ben er 1 dag en 40 minuten te lang.. Heb nu een nieuwe aangevraagd, voor 3 maanden, maar moet nog wachten op het officiële bericht met een autorisatiebrief om uiteindelijk het visa on arrival op de halen op het vliegveld in Hanoi. Maar dat komt helemaal goed!)
We vliegen volgende week vrijdag van Amsterdam (met een tussenstop in Londen) naar Hanoi. Daar hebben we de eerste nacht al geboekt. Hanoi is een stad met zo'n 6,5 miljoen inwoners (waarbij bijna iedereen een motorbike bezit) en het gebied waar wij verblijven heet Old Quarter. Het schijnt een bruisend gebied te zijn met allemaal straatjes, boetiekjes, restaurantjes, streetfood en toeristen die, net als wij, Hanoi gebruiken om vanuit daar verder te reizen.

Ons plan is om de volgende dag (zondagnacht) met de nachttrein of nachtbus naar Sapa te gaan, dit ligt in het noordwesten van Vietnam. De wegen er naar toe zijn beter geworden waardoor er nu steeds meer toeristen het prachtige gebied kunnen bewonderen. Groen, bergen, rijstvelden, bergstammen, als ik Google raadpleeg word ik erg nieuwsgierig naar wat we gaan zien! We gaan daar waarschijnlijk een twee daagse trekking doen, met mogelijk een homestay en daarna weer met de nachttrein of bus terug naar Hanoi om door te reizen naar Halong Bay.

En dit alles begint volgende week dus al! Allebei nog 1,5 week werken, kleine dingetje regelen, tas inpakken en dan mogen we! Ik heb er zin in! Mijn volgende verhaal zullen jullie waarschijnlijk lezen als wij in Hanoi zitten! Tot dan :)

Reacties

Reacties

Wieny

Nu al een leuk verhaal..lees graag mee met jullie belevingen.
Liefs mama

Steffannie

Superleuk! Ik ga het zeker volgen!

Tout

Super leuk Sanne en Jorrit! Ik ga jullie zeker volgen, heel veel plezier en geniet ervan!

Marijke

Leuk geschreven, ik lees graag hoe t je vergaat Sanne!! Veel plezier beiden!!

Ciska

Leuk ik ga jullie ook zeker volgen op deze mooie reis

Chantal

Ook ik ga jullie volgen Sanne en Jorrit, heel veel plezier en geniet ervan.

Cecilia

Nu al leuk om te lezen. Veel plezier en ik ga mijn mailadres invullen

Harry Torenbosch

Kom maar op met de verhalen!

Brigitte

Zeker ga ik je verhalen lezen.kan ik alles vertellen aan je kleine vriend (Jesse)je gaat hem vast missen.

Ina Bos

Leuk om te lezen Sanne, ga je zeker volgen, heel veel plezier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!