SanneTorenbosch.reismee.nl

Monteverde - Be a Superman en Tarzan!, La Fortuna/Arenal & San Jose!

De reis gaat nu naar Monteverde, Monteverde is een populaire plek voor toeristen door de nevelwouden en alle dingen die je daar kunt doen. We hadden een stop bij eenwaterval in Bagaces, deze was ook weer mooi om te zien, maar het was er veel drukker dan bij de waterval in Guatemala.

Onderweg Hawwler apen gezien met baby's, te schattig.
Helaas niet helemaal fit dus wat slaap in gehaald om de dag erna fit te zijn voor bungeejumpen en ziplining. Maar ook de volgende dag nog niet 100% fit dus ben alleen gaan ziplinen. Dit hebben we gedaan bij Extremo. Er zijn 16 banen en in het midden van het parcours is er een Tarzan swing. Het was zo cool, weet ik veel hoeveel meter boven de afgrond met hoge snelheid zoef je van het ene naar het andere platform. Sommige kon je alleen doen, andere kon je als duo doen. En er waren twee Superman afdalingen. Je hing dan als een Superman aan de kabels. Echt superleuk om te doen. De Tarzanswing was nog wel spannend, je stond op een platform waar je eerst en vrije val vanaf deed om vervolgens heen en weer te gaan aan je kabel als een Tarzan, maar het was zó gaaf.
Hierna hebben we een koffie/chocolade/suikertour gedaan. Uitleg gekregen hoe alles wordt gemaakt en het een en ander geproeft. Costa Rica wordt als één van de beste koffielanden gezien. En is de derde grootste producent van koffiebonen.
In de avond taco's gegeten en wat gedronken en gedanst ik Amigo's. Was een supergezellig avond!
Na een kort nachtje gingen we naar La Fortuna / Arenal. Hier kon je een hoop activiteiten doen, maar hier gerelaxed. We verblijven hier in Cabañitos in allemaal kleine huisjes, dit ligt ongeveer 15 minuten vanaf het dorp. In de middag gezwommen en gelezen.
In het begin van de avond gingen we met z'n allen naar een warme rivier. We kwamen in de schemering aan, eerst door een snel stromend stukje rivier, door een tunnel en over hek. Maar wat mooi! Iedereen kan er heen en in de avond als het donker is steken mensen kaarsen aan. En er waren vuurvliegjes, die had ik nog nooit eerder gezien. Zo'n mooi plaatje met al die kaarsen, helaas zit de foto alleen in mijn hoofd.
De volgende dag na een heerlijk ontbijt met pannenkoekjes en een smoothie ook vooral gerelaxed en gelezen.
En toen gingen we op dag 31 naar San Jose, de laatste bestemming van de G tour. We zijn daar naar een markt gegaan omdat een paar de dag erna zouden vertrekken, ze wilden nog wat souvernirs halen. Na het eten gingen we met z'n alleen nog naar een sportbar om daar afscheid van elkaar te nemen. De eerste 32 dagen waren zó snel voorbij en wat heb ik een hoop gedaan en gezien! En super toffe mensen ontmoet. Ik ga de komende 2 weken met één van de meiden uit de groep naar Santa Teresa! We gaan daar surflessen nemen. Ik kijk erna uit!

Steffannie

Ga je ook een keer koffie drinken dan ipv al die cocktails?? ;) fijn dat je je nog zo goed vermaakt!

marian

wat stoere dingen onderneem je sanne, gewoon geweldig.
zo af en toe rust met een ''sapje'' is ook niet verkeerd; geniet!!

Ellen

Reisleider Sanne...... Prachtige verhalen! Ik lees ze met aandacht en plezier!

Monique

Haha dan moet ik toch maar eens daar heen om de koffie te proeven! En het is goed om sommige dingen in je hoofd te hebben ipv alles door een lens vast te willen leggen ;).
Geniet van je early drinks ;).!

Xxxx

Klaasje

Ik ben blij voor je dat je ook nog gaat surfen. Te gek!!!!! Als je nog wat zakgeld nodig hebt, je zegt het maar.