SanneTorenbosch.reismee.nl

Panajachel, een homestay en nog een nacht Antigua!

Vandaag moesten we met 4 verschillende chickenbussen reizen om in Panajachel te komen, maar wat ik al eerder zei, het hoort erbij! Panajachel is een bekende plek voor backpackers, wat je ook wel ziet want ze lopen óveral! We verblijven hier 1 nacht. Een leuk stadje, veel eettentjes en leuke winkeltjes. En het is gelegen aan het meer van Atitlán. We verbleven daar in Hotel Posada k'amol Bey, supernetjes en goed hotel. Niet te laat gaan slapen, morgen naar een plaatselijke familie om daar 1 nachtje te slapen, ben heel benieuwd hoe dat zal zijn.

De volgende dag gingen we met de boot het Atitlanmeer over om naar een supermooi hotel/restaurant te gaan die in de rotsen gelegen is. Hier hadden we ons ontbijt, heel relaxed op zo'n locatie. Hierna gingen we naar een plek waar je in het meer of ik het zwembad kon zwemmen of heerlijk in de jacuzzi kon relaxen. Ik ging voor het laatste, cocktail erbij, uitzicht over het meer! Fantastisch dit! Ook een superlekkere lunch gehad daar, nacho's, guacamole, tomatensalsa, olijven, gebakken groente, heerlijk!
We gingen met de boot naar de homestay in San Juan la Laguna. De homestay moeder bracht ons naar haar huis(je). Ik verbleef daar met Astrid. Heel anders deze huizen, donker, meer een schuur, koken op een soort houtkachel, niet echt een vloer. Hier woont ze met haar man en 3 kinderen. Twee zoons van 15 en 16 en een dochter van 20.
We kregen een rondleiding door het dorp. We kregen uitleg over hoe ze shawls, tasjes etc maakten, hoeveel tijd daar ik zit en hoe goedkoop ze het vervolgens verkopen, bizar. Daarna gingen we naar een medicinale tuin, interessant ;) Zo leer je nog eens iets.
We aten bij de mensen thuis, we mochten mee helpen met koken. Ik deed een poging tot het maken van tortilla's, ze werden niet zo mooi als die van de moeder. Waar de kinderen tijdens het eten erg om moesten lachen.. Haha, en bedankt! Na het eten een partijtje voetbal met de jongens, uiteraard gewonnen. Echt superlieve mensen! Ik heb nog traditionele kleding van hun gepast, heel leuk dat zij dat ook leuk vonden om te doen. Hoop gelachen en een superavond met hun gehad.
De volgende ochtend kregen we pannenkoekjes, fruit en sinaasappelsap als ontbijt. Heel lief. De anderen hadden bonen en rijst, dus we hadden geluk met deze familie.
Dit was ontzettend leuk en bijzonder! Hierna gingen we weer terug naar Antigua.Leuk om toch weer voor een nachtje terug te gaan. De laatste avond voor een paar van de groep waar ik nu mee reis. We gingen eten bij een heel gezellig restaurant (Rainbow Cafe) er was live muziek wat het nog gezelliger maakte. Én mijn eerste salsa les gehad, ben nog geen salsa-ster maar het ging aardig!
Dit moesten we uitproberen in de plaatselijke bar! Supergezellige avond gehad.
De volgende dag begonnen met een relaxte massage! Wel goed na een avondje op stap te zijn geweest.
Verder een rustig dagje gehad. Morgen naar Honduras!

Reacties

Reacties

Steffannie

Salsa ik lekker met je mee straks in Nederland! Kan ik les van je krijgen?? :) verder vind je het niet zoveel aan of wel ;) haha

marian

he sanne!; super mooie verhalen en mooie foto's
en een breed lachende sanne, wat wil je nog meer!

Monique

Had jij even geluk met je ontbijtje ;)!
Klinkt allemaal heerlijk!
En leuk ook dat je bij een familie hebt geslapen. Is toch anders dan een hotel! Al waren de voorzieningen iets minder????!

Monique

Beetje overdreven zes vraagtekens het moest een smiley zijn haha. ;)

wieny_torenbosch@hotmail.com

Mooi,mooi,mooi, ik geniet zo van ja. En de foto's zijn ook een feestje! En blij voor je dat niet hoefde overgeven op de bootreis. Dat zou een drama voor je zijn geweest. Fijn dat je ons zo laat meegenieten.

Liefs mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!