SanneTorenbosch.reismee.nl

Antigua - De top bereikt!

Via Guatemala stad, wat volgens sommigen een ontzettend gevaarlijke stad is, reden we naar Antigua. We kwamen ongeveerom 4 uuraan.

Antigua is een stad vol met mooie huizen en gebouwen, koloniale stijl, straatjes met kleine keien en geen schreeuwende reclame voor winkeltjes/restaurants. Alles is vanaf de buitenkant in dezelfde stijl, je ziet bijvoorbeeld de Mac en de BurgerKing pas als je ervoor staat en naar binnen kijkt.
We hebben gegeten in een supergoed restaurant, in Nederland zou je hier ongeveer 50 euro betalen voor hetgene wat ik had gegeten, hier was het ongeveer 8(!) euro! Dat is nog eens leuk!
De volgende dagom 04:00opstaan voor een vulkaanhike. Nooit eerder een hike gedaan en zeker nog nooit op een vulkaan, dus was benieuwd of ik het vol zou houden. Deze hike was ook nog eens 12 uur lang! De vulkaan die ik heb beklommen is de Acatenango vulkaan, bijna 4000 meter hoog en de laatste uitbarsting was in 1972.
Toen we werden opgehaald regende het hard.. Als dit maar goed komt. Maar bij aankomst scheen het zonnetje en was het gelukkig droog. De hike kon beginnen! Het eerste deel was door weiland, daarna begon het al wat zwaarder te worden omdat de grond los was. Daarna was er een stuk met vooral bomen en planten, dit was fijn omdat er daardoor ook veel schaduw was. Maar uiteindelijk wordt het steeds droger, dorre bomen en uiteindelijk geen bomen meer. Het werd zwaarder en zwaarder. Het was steil, soms was de grond los, geen schaduw. De laatste kilometer had ik het erg zwaar. Weinig lucht, geen schaduw en je lichaam wordt moe. Om de zoveel meter moest ik stoppen en 200 meter voor de top wilde ik bijna opgeven. Maar ik was er bijna!! Ik moest door en gelukkig had ik nog een kleine beetje energie en nadat de gids zei dat ik er echt bijna was kon ik ook die laatste 200 meter klimmen en klauteren! De top is bereikt!!! Wat een uitzicht, echt wel een beloning na een zoveel uur durende en zware hike! Op de top hadden we lunch, tortilla's natuurlijk! En dus een prachtuitzicht, je kon vanaf hier ook de buur-vulkaan zien die wel actief is, zo af en toe kwam en een dikke rookpluim uit. Tof om te zien, we deden na de lunch een rondje krater om daarna aan de afdaling te beginnen. Een hoop glijden door het losse grond, maar eens stuk gemakkelijker dan de laatste meters omhoog gelukkig! Langzaamaan kwamen de bomen weer inzicht, goed op alle wortels letten! Je gleed zo gemakkelijk uit. We moesten wel een beetje opschieten om voor het donker beneden te zijn. Onderweg kwamen we veel mensen tegen die naar boven gingen, die verblijven dan de nacht daar, ook gaaf.
Eenmaal beneden kregen we we een heerlijk ijskoud biertje, die had ik wel verdiend vond ik zelf! We werden terug gebracht naar het hotel. We zouden nog op stap gaan, maar kapot dat ik was! Ik ben gaan douchen en binnen drie seconden sliep ik denk ik ook wel! Jemig wat een dag!
Morgen een relaxdag en dan naar Panajachel! Eén nacht in een hotel en daarna een nacht bij mensen thuis!

Reacties

Reacties

marian

he kanjer;; je doet het allemaal toch maar ''even''.
zaten er maar camera''s op ''je'' schoenen, dan klunen we allemaal mee. ben trotst op je xm

wieny_torenbosch@hotmail.com

Je bent echt een toppertje! Weer leuk geschreven,ga zo door ook met genieten:-)

Wieny

Oke beetje overdreven mijn email erboven. Mijn naam alleen was ook genoeg, toch?

Steffannie

Moest je ook Gevarengeld betalen? Haha of kreeg je geld toe voor die krankzinnige hike ;)

Annemarie

Geweldig Sanne, wat jij beleefd en beschrijft. Ik geniet ervan om je zo te volgen, hartstikke leuk!

Ina Bos

Leuk geschreven Sanne, en knap gedaan hoor, echt helemaal super!!

Monique

Zo staan er een tijdje geen nieuwe verhalen op en nu moest ik even goed kijken of dit nou een nieuw verhaal was of niet ????. Wauw wauw wauw een hike en dan gelijk op een vulkaan! Super zeg!! En knap dat je toch tot de top bent door gegaan. Ultiem geluksgevoel moet dat gegeven hebben! Wat doe je toch mooie dingen!! Xx

Karin

Hey Sanne, wat een prachtige verhalen en belevenissen! Om wel een beetje jaloers op te worden.. mooi om te zien en te lezen dat je zo enorm geniet! Stoer je beklimming op de vulkaan, een bijzonder hoogtepunt! Have fun!

Cecilia

Hoi Sanne. Net met veel plezier al je verhalen gelezen en foto's bekeken. Prachtige reis ben je aan het maken. Heel veel plezier nog.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!