SanneTorenbosch.reismee.nl

Rio Dulce - indrukwekkend en relaxed!

We verbleven in Parque National Rio Dulce. Dit park kun je bereiken met een bootje. Het is gelegen in een jungle achtige omgeving. Weer heel anders dan Flores, maar wel weer gelegen aan een meer. Er zijn allemaal kleine huisjes, met beneden een badkamer en boven 2 slaapkamers. In 1 van de 2 slaapkamers lag er een schorpioen in 1 van de bedden, na dit gevonden te hebben besloten we om met z'n drieën in 1 kamer te slapen. We hebben de bedden goed afgesloten met een muskietennet en na een goede bedinspectie konden we veilig gaan slapen.

De volgende dag vroeg op voor een kajaksessie om apen te spotten. De kleuren van de lucht waren mooi zo vroeg! Na ongeveer een half uur kajakken (goeie work out zo vroeg in de morgen) kwamen we aan bij de plek waar veel Hawwler monkeys zijn. Je kon ze van veraf al horen! We hebben er een aantal gezien.
Hierna gingen we met de boot naar de markt om spulletjes te kopen voor een school/opvang voor kinderen die we hierna zouden bezoeken. We kregen te horen wat ze nodig hadden. We hebben vooral veel ondergoed, melkpoeder en groente voor ze gehaald. We kregen een rondleiding, heel indrukwekkend om te zien hoe de meeste kinderen daar ook wonen. Grote slaapzalen met stapelbedden, niet echt de omgeving waar kinderen horen op te groeien. Triest om te zien. Maar stukken beter dan waar ze thuis woonden. Hier krijgen ze in iedereen geval 3 keer per dag eten. Wel elke keer bonen met rijst, maar heel soms vlees en groente! Wat voor hun dus heel speciaal is! We kregen klaslokalen te zien, een knutselwerkplaats waar je ook spulletjes kon kopen die ze hadden gemaakt en ze hebben een eigen kliniek. Een van de klassen had Engelse les waar ze een liedje leerden over het eten van appels en bananen. Een grappig liedje wat wat de hele dag in je hoofd blijft zitten. Maar ook wel weer raar, een liedje over leren appels en bananen terwijl ze dit eigenlijk nooit eten. Daarna was het speeltijd! Superleuk om met die kinderen te spelen en ze wilden heel graag foto's maken en hun zelf zien op de camera. Zo indrukwekkend maar zo mooi om te zien hoe blij de kinderen zijn, terwijl deze omstandigheden ook niet geweldig zijn. Toen we de school verlieten werden we uitgezwaaid door een grote groep kinderen! Dit is heel wat anders dan de scholen in NL!
Hierna verder met onze tocht, we gingen een waterval bezoeken die natuurlijk verwarmd is. We werden er heen gebracht in een kar achter een trekker. Als ware kampioenen ;)
Ik had veel drukte verwacht bij de waterval, maar er waren denk ik 8 mensen. Heerlijk! Snel het water in! Het water was lauw maar de waterval zelf was denk ik zo'n 38-40 graden. Zó lekker. Dit is nog eens wat anders dan Fontana! Één van de lokale jongens die de waterval ook bezocht bracht ons naar de plek waar ze modder hadden waarmee je je in kon smeren. We moesten een stukje klimmen en lopen om er te komen. Daarna door een hele hete plas om bij het modder te komen. Hiermee mezelf ingesmeerd en laten drogen. Ik voel me herboren na de waterval en de modder!
De CEO had een superlekkere guacamole gemaakt die we kregen als lunch.
Het kajakken, het zien van de apen, het indrukwekkende van de school en de kinderen en het ontspannen bij de waterval! Wat een dag!
Na deze dag en een avondje spelletjes doen snel in slaap gevallen, morgen naar Antigua. Hier heb ik inmiddels het één en ander over gehoord wat me erg nieuwsgierig maakt!

Wieny

Weer leuk geschreven Sanne, en wat beleef je veel, zo veel verschillende dinge. Wat een prachttijd!

Liefs mama

Astrid

Hola Sanne, wat weer een fantastische ervaringen. Je beleeft echt van alles. Indrukwekkend lijkt mij. Ondanks sommige niet al te prettige huisdieren, vermaak je je prima. Heerlijk genieten. Benieuwd naar je volgende verhaal.

Monique

Fijn om je even weer gesproken te hebben :)! Zo heb je je belevenissen nog beter toe kunne lichten:)!
Nu heerlijk even uit rusten in Costa Rica.. Vergeet niet om te schrijven he, want je verhalen blijven mooi om te lezen!

LU

peter

Nice!!! Lekker bezig laiverd!

Steffannie

Ik sluit me aan bij de rest ! Gelukkig vermaak je je wel wat ;) en zolang jij daar nog even geniet 'moeten' wij het maar doen met fontana ! ;) tot in Antigua!

Tout

Wauw! Weer een erg leuk verhaal!
Xx

marian

zo sanne, dat is heel wat, wat je daar allemaal beleefd .
steeds geniet ik mee met al je mooie verhalen. heb het goed
xxxm

Chantal

Heel fijn om te lezen dat je het erg naar je zin hebt!

Xx

Harry

Je hebt het er maar druk mee, eerste gedeelte zit er haast op. De tijd vliegt om. Veel plezier in Costa Rica verder. Geniet er van.