SanneTorenbosch.reismee.nl

Guatemala - Tikal en Flores

Guatemala! Flores

Vroeg (05:15) opstaan om naar Guatemala te gaan, geen idee hoe dit land is!
Onderweg naar Flores hadden we een tussenstop in Tikal. Tikal staat bekend om de Maya ruïnes. Waarschijnlijk zijn de Maya's zich daar gaan settelen voor de grond en het hout om daar producten van te maken. In 200 jaar hebben ze veel tempels gebouwd en ceremoniële gebouwen. Tikal werd een belangrijke religieuze, culturele en commerciële plaats voor de maya's. Ze bouwden eerst de Great Plaza, later bouwden ze daar tempels omheen. Er is daar nog veel van intact. De 2 grootste waren van de koning en zijn vrouw. Ik heb daar twee tempels beklommen, best een opgave met hoge temperatuur. Tempel IV staat bekend als een hoogtepunt en inderdaad, je moet wat treden op, maar wat een uitzicht!
Onderweg ook uitleg gekregen over dieren en planten/bomen. En wat me vooral interesseerde was de medicinale werking van sommige planten. Én de eerste apen gespot! Hier de spider- en de hawwlermonkey gezien en gehoord!
Flores is een stad waarbij het oude gedeelte een eiland is gelegen in een meer, Petén Itzá. Bereikbaar via 1 weg vanaf het vaste land. Wij verblijven in Hotel La Casona de la Isla. Een mooi hotel met zwembad en gelegen aan het meer. Er zijn hier een hoop toeristische winkeltjes die dezelfde gekleurde spulletjes verkopen. In de avond waren er kleine kraampjes met eten én taart! Hier uiteraard erg van genoten!
In de ochtend bij een superchille koffiebar ontbeten. Lekker ontbijt en hele goede koffie! Van buiten leek het heel klein, maar het wat een grote, gezellige bar met een supermooi terras buiten én aan het meer gelegen waardoor je een mooi uitzicht had.
Na het ontbijt vertrekken we naar Rio Dulce!

Steffannie

Je kunt reisleidster bij worden ;) fijn dat je je zo vermaakt!! En laat de verhalen maar komen !! Xx

marian

inderdaad mooi omschreven, leer er gelijk iets van. en de belevenissen zijn helder, mooi sanne, dat jij er zo van geniet.
ook ik word er blij van, van al je mooie verhalen. reis een klein beetje mee. heb het goed x

Wieny

Geen krant bij het ontbijt maar jou mooie verhalen. Veel beter. Prachtig wat je mee maakt en ik vond het fijn je gisteren te hebben gezien en gesproken:-)

Liefs mama

Ellen

Sanne, je schrijft prachtige verhalen! Hoop snel op meer.
Wat een belevenissen.....

Monique

Wat Stef zegt: erg leuk dat je zoveel dingen benoemd. Zou haast zelf heen willen om te kijken wat jij allemaal schrijft!
Die super chille koffiebar bijvoorbeeld ;)!

Xxx

Tout

Vanuit ons balkon op Turkije genieten we van je mee, en men je komt zo te lezen gespierd terug ;)
Dikke kus van ons allen