SanneTorenbosch.reismee.nl

Copan en Roatan - Let's go to the beach, beach!

Copan is een dorp waar eigenlijk niets te doen is, het enige waarom toeristen hier verblijven is om de Maya ruïnes. We verbleven hier 1 nacht. De eerste dag hebben we en koffie/thee/chocolade bar bezocht, daar Jucca Flowerthee gedronken. Schijnt erg gezond te zijn, dus uiteraard even geprobeerd! Was erg lekker.

De ruïnes heb ik overgeslagen, wel genoten van de heerlijke ijskoffie die ze hier hebben en wat rond gelopen in Copan.
De volgende dag naar Roatán, Honduras. Dit is één van de Bay eilanden. Je kan hier prachtig duiken en snorkelen. Onderweg hadden we een overstap in San Pedro Sula, Google dat maar eens, wordt je niet blij van. Snel de bus weer in!
We gingen met de boot naar Roatán, een heftig tochtje, veel mensen aan boord die aan het overgeven waren. Gebeurt veel tijdens de bootreis schijnbaar want het personeel was hoed voorbereid en liep rond met zakjes en vuilnisemmers. Gelukkig had ik reispillen genomen en de tocht niet-kotsend doorstaan. We werden tijdens de tocht getrakteerd op een prachtige zonsondergang, geen foto's kunnen maken door het fijne boottochtje.
We verblijven in hotel La Quinta Inn, in West End, een mooi roze hotel met zwembad. De eerste avond een superlekkere salade gegeten en afgesloten in een gezellige bar.
De dag erna gingen we met z'n allen met de boottaxi naar het strand in WestBay, heel helder water en een wit strand! Supermooi maar toch anders dan Belize!
De derde en tevens laatste dag op Roatan heb ik op het strand gelegen en gezwommen! Helaas waren daar veel zandvliegjes die me een stuk of 40 bulten hebben nagelaten..
's Avonds hadden we een supergezellige bbq bij het hotel, morgen vliegen we naar Nicaragua!

Reacties

Reacties

Monique

Ik had ook niet anders verwacht dat je ook voor een bootreis zelfs pillen mee had genomen;). De mensen om je heen zijn daar vast heel blij mee dat je werkelijk voor van alles iets bij je hebt haha!
Het hotel wat je noemt doet me denken aan Lycurgus, West End:).
Ik hoop dat je bulten snel weg zijn! Moet wel heel vervelend zijn :(.
Lekker blijven genieten!!

Gea Mensinga

Zo, ik heb je verhalen weer eens met veel belangstelling gelezen. Super. zie ik ook dat er foto's zijn........... erg mooi! Sanne geniet nog maar even....ik lees wel weer!Groetjes....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!