SanneTorenbosch.reismee.nl

Eco Lodge - San Ignacio, Belize

Belize - San Ignacio

Na een boottocht om weer naar het vaste land te gaan en het mooie en relaxte Caye Caulker te verlaten, vervolgden we onze reis in een chickenbus.
Er loopt steeds iemand door de bus waaraan je je busreis kunt betalen, die loopt dus steeds van voor naar achter in een extreem volle bus. Het gebeurt zelfs dat hij via de achterkant van de bus naar buiten gaat over het dak heen gaat zodat hij daarna via een luik weer voorin de bus is. Goed systeem ;)
Na 4 uur reizen kwamen aan bij de eco-lodge (The Trek Stop) naast het plaatsje San Jose Soccotz. Er zijn hier allemaal kleine cabins, de meeste zonder douche en wc maar ik had geluk en had één mét! (Nou ja een wc, een box met een gat zonder stromend water. Je moest houtvezels gebruiken). Zo'n huisje staat midden in de natuur wat ik ook merkte ín het huisje. Bij binnenkomst keek een klein bruin muisje me aan, die zich in een hoekje had verscholen. Ook nadat ik de gordijnen dicht deed kwamen er 2 tevoorschijn, die zichtbaar meer schrokken van mij dan ik van hun. Maar heb er heerlijk geslapen, zuurstof en stilte werkt goed!
De 1ste dag heb ik Xunantunich bezocht, ook weer een plek waar een Maya dorp was. Om er te komen moest je de Mopan rivier over met een pond. Xunantunich bestaat uit 6 pleinen en 25 tempels en paleizen. De hoogste kon je beklimmen, het waaide en er zijn nergens hekken. Dus dat was best spannend op het hoogste punt. Mooi uitzicht. En op die plek heb ik de eerste brulapen gehoord wat meer leek op een Jurassic Park geluid. Jemig wat een volume!
Ik had de 2e dag behoefte aan een relaxdag. Wat langer geslapen, de tijd genomen voor ontbijt (bananapancakes!). Ik heb wat rondgelopen en frisbeegolf gespeeld met 2 meiden. Leuk was dat!
Bijzondere ervaring zo'n eco-lodge na op Caye Caulker te zijn geweest, compleet anders! Morgen naar Guatemala!

Reacties

Reacties

Charissa

haai lieve san,

Eindelijk lees ik je verhalen ook, nog niet eerder aan toe gekomen. Maar wat heb jij een goede keuze gemaakt! Nu ik je verhalen lees, zie ik je al helemaal zitten, daar aan de andere kant van de wereld met een grote glimlach op je gezicht! Fijn om te weten ;-) Geniet er van!

Liefs xx

Steffannie

Altijd leuk wakker worden met muizen in je bed! ;) jij verhuisd snel binnen 1 dag haha ... Leuk verhaal san! Xx

marian

wat weer een mooi verhaal sanne! heerlijk om te lezen.
zo reizen we een klein beetje mee!
fijne reis verder, op na weer nieuwe ervaring.
geniet.. maar nooit met mate.!!
xm

gretha

Ik volg je op de voet sanne...geweldig.

Tout

Sanne waar blijven je leuke verhalen nou???? Haha

Monique

Waarom heb ik dit verhaal 'gemist'? Haha!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!