SanneTorenbosch.reismee.nl

Hanoi!

Donderdagavond begon het voor ons, we gingen met de auto naar Purmerend om vanaf daar naar Schiphol gebracht te worden.

Om 07:30 vlogen we naar Londen en vanuit daar naar Hanoi. Hier en daar wat turbulentie, maar beide genoeg plek om liggend te kunnen slapen. Toch fijn tijdens zo'n lange vlucht. Goede verzorging trouwens met Vietnam Airlines. Dekentje, kussentje, 2 maaltijden en onbeperkt drinken. Zie je niet bij elke maatschappij.

We kwamen rond 05:30 aan in Hanoi, waar we een taxi hadden richting hotel. Volgens de site konden we om 14:00 inchecken. Tot die tijd moesten we ons vermaken. In het hotel werd het al 12:00. We zijn even naar buiten gegaan en kwamen op een lokale markt waar ze voornamelijk gedroogde vis en specerijen verkochten. Het had niet echt een hele gezellige sfeer. Dit zou toch niet de markt zijn waar we over gelezen hebben? En als dit de sfeer is in Hanoi, willen we niet lang blijven hier. We waren moe en gammel van het vliegen. Terug in het hotel zijn we op een bank gaan zitten en hebben beide af en toe geslapen. Kon mijn ogen ook niet meer open houden. Gelukkig konden we nog eerder in onze kamer, 10:30! Ik wilde eerst nog gaan douchen voordat ik het bed in dook, maar zelfs daar had ik geen puf meer voor. Nog voordat ik op het kussen lag, sliep ik geloof ik al. Het plan was om tot ongeveer 14:00 te slapen, na enkele keren verzetten van de wekker gingen we uiteindelijk om 17:00 uit bed. Lekker douchen en opfrissen. Heerlijk gevoel! We zijn Hanoi in gegaan, maar in plaats van rechtsaf uit het hotel gingen we linksaf. Een wereld van verschil. Hier was een avondmarkt met vooral kleren, schoenen, telefoonhoesjes en kraampjes waar je iets te eten kon halen. Druk bezocht en meer zoals we Hanoi hadden voorgesteld. We zijn naar een plein (*) gegaan waar mensen aan het dansen waren en anderen maakten muziek. Het was hier druk met zowel inwoners als toeristen. Wat een mensen én wat een scooters! Je kan hier niet bescheiden de straat over lopen, de enige keuze is in één rechte lijn en doorlopen. Een andere manier werkt gewoon niet.

Aan het plein ligt het Hoan Kiemmeer je kunt daar over een bruggetje Ngoc Son tempel te bezoeken, deze ligt op een eilandje. Erg leuk om te zien. Binnen wordt een hele grote schildpad bewaard, deze schijnt uit het meer te komen.

Na dit bezoekje moesten we echt wat gaan eten, het was inmiddels 22:00. Sommige eettentjes waren al dicht en we zij uiteindelijk naar Little kitchen gegaan. Daar hadden we beperkte keuze en niet heel lekker maar het was maagvullend. We zijn even terug gegaan naar het hotel om vervolgens naar het Hanoi Rock Hostel te gaan. We waren daar al voorbij gelopen en het zag er gezellig uit. Daar nog paar biertjes gedronken (flesje voor 60 cent). En toen maar naar het hotel gegaan om lekker te slapen.

We hebben op dag 2 wat informatie gekregen over Sapa en Halong bay. En dingen geregeld om daar heen te gaan. Vanavond vertrekken we om 22 uur met de nachtbus, ongeveer 8 uur rijden. We hadden ook wat tips gekregen om ergens te eten. We zijn naar The New day gegaan, lokaal eten moesten we uiteraard ook proberen. Ik was niet heel lekker, dus heb voornamelijk witte rijst gegeten. Hierna zijn we weer via allemaal gezellige straatjes naar het meer gelopen en hebben daar even gezeten. Onvoorstelbaar hoeveel mensen hier lopen, bedenk in je hoofd veel mensen en doe daar nog een schepje bovenop.

We moesten om 21:00 op een plek zijn waar de nachtbus zou vertrekken. Na wat zoeken hadden we het adres gevonden maar leven was er niet. Uiteindelijk begrepen we dat het kantoor later open zou gaan. En nu liggen / zitten we in de nachtbus en heb ik even tijd om een verhaaltje te typen. Op zich prima plekken om te kunnen slapen, als je een de lengte hebt van een Viatnamees (ik dus Haha). Voor Jorrit is het was krapper. Ik ga weer proberen te slapen! See You in Sapa!


Reacties

Reacties

Wieny

Tijdens het logeren op jou adres lees ik je verhaal. Hoop dat je weer wat fitter bent. Leuk geschreven en inderdaad kleine lengtes hebben soms hun voordeel ????.
Veel plezier.

Steffannie

Tof! Lijkt me vermoeiend als ik het zo lees maar top dat jullie de tijd zo goed benutten!

Trijnie van der Goot

Wat een mooi verhaal, geniet er lekker van. Wacht met spanning op jullie nieuw verhaal. Je hebt er helemaal een beeld bij. Groetjes

jan wiekens

met veel plezier gelezen zie al uit naar de volgende maak er wat moois van

marian

ach ;wat heerlijk sanne en jorit, mag ik weer lekkerrrrr mee reizen! hoop dat je weer fit verder kan met jullie reis!
mooie verhalen, ook dit keer weer.
voor nu ; geniet van al dat moois! doei doei!

Monique

Prachtig!!
En wat schrijf je ook dit weer levendig en enthousiast!
Ben nu al nieuwsgierig naar jullie volgende verhaal!
Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!