SanneTorenbosch.reismee.nl

Caye Caulker, Go Slow!

Belize
Caye Caulker staat bekend om de prachtige uitgestrekte koraalriffen (deop één na grootste rif van de wereld, 256 km lang) enthe great blue hole. Superplek om te snorkelen en te duiken.
Het is dé plek wat al jaren bovenaan mijn verlanglijstje staat, maar waar je niet zo 1,2,3 heen gaat als je een korte vakantie hebt. De filmpjes die ik heb gezien, de verhalen die ik heb gelezen, dit moet prachtig zijn! En ik ben er!
We moesten vroeg op staan in Playa del Carmen om naar Belize te reizen. Het eerste deel was met een touringcar. We waren er al voorbereid dat het heel koud zou kunnen zijn in de bus. Dus vest aan! En inderdaad het was koud!
Onderweg een beetje geslapen en van het uitzicht genoten. Na deze koude busrit moesten we overstappen op een chickenbus. Dit zijn oude Amerikaanse schoolbussen, leren bekleding, geen airco, vol met mensen! Soms een heel gezin op één bankje. Gelukkig konden we zitten, we moesten hier nog paar uur mee reizen. Dit was heel iets anders dan de touringcar, warm en plakkerig! Maar het heeft ook wel wat.
Aangekomen op het busstation hadden we nog een korte taxirit naar de boot die ons naar Caye Caulker zou brengen. Ik dacht dat dit een grote boot zou zijn maar het was en speedboot waar denk ik zo'n 30 mensen op zaten. Dus met volle vaart gingen we richting het eiland. Hoe dichterbij we kwamen, hoe mooier de kleuren van het water werd. En er werden dolfijnen gespot die ik helaas tot 2 keer toe heb gemist.
Zodra je 1 voet op het eiland zet voel je gelijk de relaxte sfeer! Zo fijn! We verbleven in het hotel China Town. (Veel chinezen hier, die vooral de supermarkten runnen.) Prima hotel! Alle eetgelegenheden zijn ook superrelaxed! De eerste avond aten we in een restaurant met schommels aan de bar en alles in zo kleurrijk. Andere eetgelegenheden bestaan gewoon uit een barbecue en een terras, net of je bij iemand thuis komt eten. Supergezellig en lekker eten!
Caye Caulker bestaat sinds er een orkaan is geweest uit 2 gedeeltes, waar de orkaan langs is gekomen heet The Split. En op dat punt is er een bar en komen veel mensen samen om wat te drinken, 's avonds kun je daar een prachtige zonsondergang zien. Waar ik dus ook een serie aan foto's heb gemaakt.
De tweede dag in Caye Caulker gingen we snorkelen. We gingen met een boot met twee super relaxte raggeamannen. De snorkeltocht hield in dat we op 3 plekken stopten om te snorkelen. Bij de eerste plek zag ik er een beetje tegenop om in het water te springen, maar de temperatuur van het water was zo goed! Heel anders dan in Nederland. Na paar meter snorkelen gelijk een haai gezien. Supervet! De gids wees steeds dingen aan en kwam dan bovenwater om er het een en ander over te vertellen.
Bij de tweede stop gooiden ze eten in het water, waar ongeveer 8 haaien en andere vissen en roggen op af kwamen, super om daar tussen te snorkelen! Je blijft maar om je heen kijken naar al het moois.
Op de 3e plek was er veel koraal te zien, best diep maar het water was zo helder. Daar heb ik ook weer schildpadden gespot, wat een mooie beesten. En hoe ze zich bewegen, zelfde ritme als hoe de Belizianen zijn!
's Avonds ging ik met 2 meiden naar de Raggeabar, 1 van de populairste bars daar. Hoe de meiden daar dansen... Respect! Die bewegingen, hoe ze het doen, ik weet het niet.
De volgende dag heb ik een fiets gehuurd om het eiland te verkennen. Één deel van het eiland bestaat uit mangroves, veel ruimte, stilte en grote huizen met eigen strandje. Heel anders dan het centrale deel van Caye Caulker. En daar fiets je dan op één van de mooiste eilanden die ik ken, wat kun je jeop zo'n moment gelukkig voelen!
Ik kan het blijven zeggen, maar het is hier zó mooi! Een plek om nog een keer naar terug te gaan! De volgende bestemming is San Ignacio, waar we verblijven in een Eco Lodge.

Reacties

Reacties

Wieny

Sanne mooi zoals je schrijft, de blijheid en vrijheid straalt er van af. Blijf genieten.
Smok moeders.

Monique

Wat een enthousiasme in je verhaal :)!
Blijf zo schrijven, het maakt me aan het glimlachen.
Xx

Steffannie

Ohhhh wat goed dat je het zo hebt kunnen omschrijven dat we het gevoel hebben er praktisch bij te zijn ;) alleen het fysieke aspect ontbreekt! Geniet er van lieverd xxx

Tout

Wauw! Fantastisch en inderdaad je kunt wel een boek schrijven!
Ga zo door, wij genieten mee! Xx

Gea

Sanne wat heerlijk te lezen dat je zo geniet.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!